Un Kendo matur

Recent am observat ca pe masura ce au trecut anii, modul in care practic 剣道 [Kendo] s-a deformat din ce in ce mai mult.

Acceptiunea data aici notiunii de 変形 [Henkei/deformare] este aceea care ar putea sa cuprinda in esenta sa alterarea sensului original 意味[Imi] al subiectului si nu simpla modificare a [Katachi/formei].

Deformarea presupune sa te indepartezi de o forma a autenticitatii in favoarea subiectivului, intr-un mod in care sinele transcende propria existentialitate.

Referitor la 成年剣 [Seinenken/Kendo matur], deformarea ca definitie expusa anterior, poate sa fie inteleasa drept o alterare a tehnicii in functie de parametrii propriului mod de gandire.

Daca la inceput toti practicam acelasi set de tehnici, pe masura ce intelegem originile artei si ne apropiem de sensul lor autentic si datorita personalitatii noastre reflectata in modul original de a dialoga cu exterioritatea, perceptia asupra ideii de 剣道 [Kendo] cat si modul de executie  incep sa se modifice avand drept reper specificitatea.

In acest caz, modificarea nu reprezinta apropierea de o finalitate atribuita unor termeni estetici, aspect incarcat de o subiectivitate mult prea mare de altfel, ci este un pas intermediar mai mult sau mai putin apropiat de momentul in care a avut loc initierea, pas care insa este inca destul de indreptat fata de etapa maturitatii.

Daca acest aspect se suprapune peste fundamente suficient de stabile insusite intr-o faza initiala a studiului, stiind ca o mare parte din procesul de invatare este bazat nu doar pe intelegere cat mai ales pe repetitie, atunci se poate trece oarecum usor de la un 剣道 [Kendo] competitional descris de rapiditatea deciziilor si miscarilor catre unul mult mai tehnic in care actiunile isi gasesc optimul finalitatii multumita experientei acumultate pana in acel punct.

Odata ajuns in aceasta zona, nu mai este suficient sa castigi meciurile la care participi, ci devine important sa castigi intr-un mod incarcat de nuante estetice deosebite, ceea ce presupune o detasara completa fata de ideea de oponent.

変形 [Henkei/deformarea ca particularizare] nu reprezinta in niciun caz echivalentul transformarii si cu atat mai putin al modificarii.

Avand trei paliere diferite, atat conceptual cat si ca mod de succesiune, putem spune ca modificarea este specifica unui context individual, particularizarea tine de un fundament personal iar deformarea exprima esenta caracterului practicantului.

Aspectele tehnice descrise aici nu inlocuiesc antrenamentul din dojo.

Reproducerea integrala sau partiala a informatiilor si imaginilor cuprinse in acest blog, fara autorizarea scrisa a autorilor este interzisa, fiind pedepsita conform legilor in vigoare.

Leave a comment